Tags

, , , ,

Ik vertelde hier al eerder over mijn Buren en hun geheimzinnige nachtelijke activiteiten, maar het gaat verder dan ik toen dacht en het is meer dan alleen maar licht dat tot diep in de nacht blijft branden, veel meer….. Regelmatig als iedereen slaapt, behalve Buurman Berg….en ik – want ik hou ‘m in de gaten – dooft plotseling het display van mijn wekker en stopt de tijd door stroomuitval. Dan gaat de wind die hier eeuwig staat liggen, worden de krekels stil en de konijnen in het veld staan rechtop en kijken gefascineerd  in een bundel licht die het dorre gras goudgeel doet oplichten. En boven Buurman Berg hangt een schip of een ruimtelijke Halo en er is interactie tussen die twee, het zindert en knettert van elektrische ontlading…. of is het ruimtelijk gebrabbel?…..daar gebeurt iets, maar wat?

De ‘slapende olifant’ noemen ze hem, Buurman Berg, net als de Montgó, het bergmassief bij Denía, maar dat is allemaal onzin, heus!, want ik verzeker je: die bergen hier in Spanje, die slapen nooit!

