Tags

, ,

Inquisición, Alicante, Spain

Het gonst van de religiositeit in Spanje. Iedere plaats die er toe doet houdt deze dagen wel een processie, er wordt volop boete gedaan en kerken en begraafplaatsen stromen vol met nabestaanden die bidden voor de zielen van hun dierbare overledenen: de Semana Santa – de Goede Week – is in volle gang.
En nu ik dit bord op niet al te grote afstand van mijn woonplaats heb zien staan, twijfel ik: misschien is het beter me ook maar laten dopen?
Zekerheid vóór alles, natuurlijk; vooral als het om lijfsbehoud gaat. Ik ben nieuw in dit land en ken nog niet alle gebruiken, maar ik waak ervoor om als ongelovige onderdeel te worden van mogelijke oud-katholieke festiviteiten…… waarbij ik op het kerkplein ten overstaan van een uitzinnig publiek op pijnlijke wijze op de ‘juiste’  paasgedachten wordt gebracht.

Prettige Pasen!

