Tags

, ,

kanoersYip! 5 januari is verstreken en we zijn nu formeel dakloos. Eigenlijk al onderweg naar Spanje, maar in afwachting op ons werkelijke vertrek op 11 januari zwerven we nog wat rond door het gebied waar we de laatste zeven jaar gewoond hebben. Waar kanoërs nog roeien met de riemen die ze hebben of waar roeiers met verbodsborden de toegang ontzegd wordt tot gebieden waar kanovarenden zich ophouden. Om te voorkomen dat ze elkaar met spanen en peddels de hersens inslaan?
Geen idee, eerlijk gezegd. Eigenlijk begrijp ik niets van dit bord, ook na al die zeven jaren niet. Een goed teken, want ik ga nu op weg naar een land en een streek waar ik niet ben opgegroeid, waarvan ik de cultuur alleen uit boeken ken en ik verheug me op de vele dingen die mij daar gaan verbazen, terwijl ze voor de plaatselijke bevolking volstrekt gewoon zijn.
Laat dat dus zo lang mogelijk duren en bespaar me gewenning en volledige inburgering, want niets schrijft zo lekker weg als verwondering.

