Tags

,

IbanezMannen met jongenskamers. Je hebt ze met een voorkeur voor kelders waarin ze dikke sigaren roken, comfortabel gezeten tussen hun whiskyverzameling, wijnvoorraad en poolbiljart.

En je hebt ze met een gedwongen voorkeur voor zolders, eenvoudig omdat ze zich geen huis met een ruime kelder kunnen veroorloven. Ik behoor tot die laatste categorie, maar voel me evengoed prima thuis in de sfeer die ik heb weten te creëren direct onder de dakspanten van mijn huis. Zie de stof onder de snaren; dit is mijn vrijstaat, op deze plek hebben vrouwen niets te zoeken. Al is het alleen al om de spinnen die ik er toelaat.

Toch zou ik wat graag een kelder hebben. Geluidsgeïsoleerd, volgestouwd met gitaren, een keyboard, opname-apparatuur en torens van gestapelde Marshallversterkers langs de wanden. Want na 35 jaar klooien op die snaren, maak ik mezelf nog altijd wijs dat ik vanzelf beter ga spelen….., als ik maar genoeg spullen heb.

