Tags

, , ,

Willy&Max in China

Ik ben geen groot liefhebber van dierentuinen, maar af en toe ga je eens mee om anderen niet teleur te stellen en dan moet je er voor jezelf maar wat van maken. Dat doe ik door rond te lopen met een ‘Animal Crackers’-blik, maar toen ik gisteren in Arnhem was en deze foto genomen had zag ik een ‘Animal Crackers goes Lucky TV’. Ik hoorde bijna hoe Willy zich dapper tot zijn Chinese publiek wendde en zei:

“Nederland waardeert het bijzonder dat wij een constructieve dialoog voeren. Een dialoog over kwesties waarover wij het eens zijn, maar ook over onderwerpen waarover wij soms verschillend denken – zoals bijvoorbeeld de mensenrechten.”

Zo, dacht hij, dat heb ik maar mooi weer even aangekaart. Daarna maakte hij zich groot en hij keek stoer om zich heen om te zien of zijn woorden effect hadden. En die arme Maxima, voor de kijkers links van hem, was met heel andere dingen bezig. Haar ogen spreken boekdelen: de mensenrechten konden haar vandaag gestolen worden, zij werd vooral geraakt door een pijnlijk ontstoken onderstel…….

